Kolgrill och Hitler


Idag har va bara tagit det lugnt här hemma..
A har suttit och spelat nått data spel på nätet, och jag har hållt på och fixat med min
dator som har levt sitt egna lilla liv den senaste tiden..
Men nu fungerar den som den ska igen :)

Vi orkade inte laga någon mat här hemma idag.
Det skulle ha blivit fläskfilé med potatis och pepparsås. Men jag kan kan ju inte rensa och skära
i fläskfilén pga handen. Och A orkade inte laga mat så det fick bli hemkörning från Tapco.
Souvlaki med kyckling och cous cous för mig och fläskfile med ris för A.
Och gott var det ju så jag tackar och tar emot ;) haha


Just nu är  A´s jobbarkompis Roger här och sitter och snackar skit ;)
Och så kom vi in på nån reklam som handlar om Aids.

"En reklamfilm mot spridningen av aids väcker bestörtning bland etablerade antiaidsorganisationer. Filmen deklarerar att "aids är en massmördare" och visar en grinande "Hitler" som når sexuell klimax.

Reklamfilmen vill skrämma sexuellt aktiva personer till att ha risken för hiv i åtanke under sexakten.

Först i den explicita reklamfilmens slutscen visar det sig att virussjukdomen gestaltas av en Hitlerkopia till man. Kvinnan som är det sexuella mötets andra part har inte uppmärksammat detta avskräckande faktum.

Filmen har en dimmig estetik och kan snarast tas för en ovanligt avklädd parfym eller underklädesreklam, konstaterar brittiska Daily Telegraph."

(Texten lånad från DN)

Vad tycker du om reklamen.. rätt eller fel??





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0